HVORDAN?
Print materialet, laminer evt. og klip alle delene ud.
Placér tasken foran barnet. Snak om I nu skal lege, at I skal på en tur, og derfor skal pakke en stor taske med masser af ting. Alle tingene som barnet skal pakke skal starte med t-lyden/toglyden. Snak om hvordan toglyden lyder, og om barnet allerede kan finde på nogle ting som er gode at have med på tur. Snak også om, hvorvidt disse ord starter med toglyden. Derefter kan spillet starte.
Placér alle brikkerne med bagsiden opad. Barnet skal nu trække ét billede ad gangen, benævne billedet og herefter placere billedet i tasken. Enkelte billeder starter ikke med toglyden. Ha’ en dialog om dette undervejs og snak om hvilken lyd, billedet mon starter med. Disse billeder placeres ikke i tasken.
Når alle /t/-billederne er placeret i tasken, er spillet slut.
TIP: Lav spillet om til en leg der træner sætningsdannelse og dermed hjælper automatiseringen af lyden til spontantale.
SÅDAN SPILLER DU:
FØRSTE PERSON SIGER:
“I MIN TASKE HAR JEG PAKKET: ET TOG.”
NÆSTE PERSON GENTAGER OG TILFØJER SAMTIDIGIT ET NYT ORD:
“I MIN TASKE HAR JEG PAKKET: ET TOG OG EN TABLET.”
FORTSÆT LEGEN:
“… ET TOG, EN TABLET OG EN TALLERKEN.”
OSV. INDTIL MAN IKKE LÆNGERE KAN HUSKE ALLE TINGENE 😄


DOWNLOAD GRATIS HER:


Leave a Reply